Privata bostadsägaren
MyNest är en digital dokumentbank, där du kan spara bostadens eller husets alla dokument, ritningar och manualer. Med hjälp av applikationen hålls du hela tiden uppdaterad om husets servicebehov, kostnader och förbrukning. Du behöver inte oroa dig i onödan över det, eftersom allt som hör till ditt hus samlas på ett och samma ställe. Samtidigt bibehålls ditt hus andrahandsvärde bättre.
Husets dokument tillgängliga överallt
Låter det bekant: Husets dokument ligger osorterade i mappar och lådor och det är nästan omöjligt att hitta det som du i stundens hetta behöver? Det finns en bättre lösning. Med hjälp av MyNest har du alla husets dokument sparade i en digital dokumentbank. Dokumenten bevaras för framtiden och är välorganiserade så att du hittar det du söker snabbt och enkelt via din telefon eller surfplatta, t.ex. då du står i järnaffären.
Regelbunden service håller ditt hus i skick
I MyNest ingår automatiska serviceanvisningar för ditt hus vilka är planerade av våra proffs i branschen. Applikationen påminner dig om kommande servicebehov och sparar även utförda arbeten i sin historik. Regelbunden service och uppföljning sänker märkbart risken för t.ex. fukt och mögelskador. Ditt hus bevaras friskt och i gott skick och försäkringspremien kan minska.
Följ enkelt med vad ditt hus förbrukar
MyNest hjälper också till att kontrollera boendekostnaderna. Med hjälp av applikationen och en kompatibel modul för uppföljning, kan du noggrant följa med el-, värme- och vattenförbrukningen. Systemet kan även användas för att t.ex. styra bostadens uppvärmning samtidigt som du via e-post eller textmeddelande kan få reda på avvikelser.